31 Temmuz 2008 Perşembe

De Sanctis Galatasaray'da

Öncelikle hayırlı, uğurlu olsun De Sanctis. 1 yıllık kiralanmış, resmi siteden de açıklandı. Sevilla ile sözleşmesi 2009 yılında sona eriyormuş ama De Sanctis'i transfer ettikleri Udinese ile aralarında bir dava varmış. O yüzden bonservis ile satamıyorlarmış, bir dahaki senede bedavaya kaptırmamak için Galatasaray'a 550 bin euroya kiralık vermişler.Bu mantığa göre; Galatasaray'da eğer beğenirse sezon sonunda boşta kalan De Sanctis ile sözleşme yenileyecek. Yani hem Sevilla hem Galatasaray yönünden karlı bir anlaşma sayabiliriz. De Sanctis transferinden önce, dün gece bir forumda yazmıştım o yazıyı buraya kopyalayayım:

Aykut konusunda ne tam pozitif ne tam negatif düşünüyorum, ortadayım aslında.

Aykut geldiği seneden sonra dile kolay tam 4 sene bekledi Mondragon'un arkasında. Pek de fazla sesini çıkarmadı hem de. Aksine Mondragon'un tecrübelerinden faydalandı, ondan pek çok şey öğrendi. Mondragon ayrıldıktan sonra da çok umutlandı oynayacağım sıra bende artık diye. Bir anda Orkun'un gelişi ve yedek kalışı ona koydu. Ama yine forma şansını zorladı, pes etmedi yine formayı aldı ve Sivas maçı haricinde iyi maçlar çıkardı.

Şimdi gelmiş yönetim yabancı bir kaleci alacağız diyor. Bu ne demek, resmen Aykut'un kariyerinin yedek kulübesinde çürümesi demek. Bir de atıyorum 31 yaşındaki De Sanctis gelse ve 3-4 sene oynasa Aykut dayanacak 30 yaşına. Bir bakacak arkasına, 10 yıl geçirdiği bir yedek kulübesi. Bunun farkında ve bunu reddediyor. Hatta yönetime kaleci arayaşından dolayı çok kızgın olduğu medyaya bile bu tarz sivri demeçler verişinden belli. Şimdi Aykut'a hak veriyorum bu konuda. Ama karşı tarafta da yeni yapılanan, geleceğe bakmaya başlayan ve Avrupa'da büyük başarılar hayal eden bir Galatasaray var ve Avrupa tecrübesi olmayan Aykut'a da güvenmemesi çok doğal bu yönetimin. Çok iyi bir kadro var elinde Galatasaray'ın, bir de yabancı çok iyi bir forvet transferinin olacağını düşünürsek bu şahane kadronun olası bir kaleci hatasına kurban gitmemesini istiyorlar.

İki tarafa da hak veriyorum ve bu kaleci konusu hakkında da kafam çok karışık. O yüzden yönetim nasıl bir karar alırsa alsın ben destek çıkıp, arkalarında duracağım, Galatasaray taraftarı olarak.

Dediğimi de yapacağım, Galatasaray yönetimin bu kararının arkasında durarak...

1 yorum:

UzunPaslar dedi ki...

de sanctis bence de iyi bir kaleci ama ondan önce gs'nin kaleciye ihtiyacı var mıydı yok muydu ona bakmak lazım! gs eğer cl'ye kalabilirse transfer çok yerinde olur ama kalamazsa biraz fuzuli durabilir!