27 Temmuz 2008 Pazar

Transfer Analizleri #2

İlk yazıda daha çok Fenerbahçe'ye değindik. Fenerbahçe'nin orta sahadaki ihtiyacını, eğer gelirse Xabi Alonso'nun yapabilecekleri, Fenerbahçe'nin orta saha yapısı, yedek kaleci sorunsalı vs. vs.. Bu yazıda da ilk yazının başlangıcında yer verdiğimiz Galatasaray'dan bahsedeceğiz.

Önceki yazımda Galatasaray'ın ihtiyaçlar için forvet ve kaleci demiştim fakat medyada ve internet sitelerinde sağ bek transferi ile ilgili bir haber geçmediğinden unuttum herhalde sağ beki, ona da değineceğiz.

Transfere ihtiyaç olan bölgeleri önceliklerine göre sıralayalım. Sağ bek, forvet, kaleci.

Uğur Uçar'ın sakatlığı yaklaşık 2 ay sürecek. Sabri sağ bek adamı değil. Sabri çok hızlı, iyi dribbling yapabilen, adam geçebilen, kademesi zayıf, kolay çalım yiyen, geriye çabuk dönemeyen, formda olmadığı takdirde saç baş yolduran -ki çoğu zamanda formda olmaz ve saç baş yoldurur- bir oyuncudur. Bunları hep derim, zaten. Bunları hepimiz biliyoruz, sık sık tekrar ediyoruz. Elbet Galatasaray'da farkındadır bu sağ bek ihtiyacının. Ben Adnan kardeşelerin ve Haldun Üstünel'in sağ bek transferi konusunda çalıştıklarına inanıyorum, ya da en azından inanmak istiyorum. Çünkü Sabri ile yola çıkacak hele ki Şampiyonlar Ligi'nde mücadele edecek bir takım düşünemiyorum.

Ondan sonraki ihtiyaç forvet. Nonda'da, Ümit Karan'da Galatasaray'ı ligde götürebilecek futbolcular. Bunlara bu sene Yaser'i de ekleyebiliriz. Ama Avrupa'da başarılı olmak için golcü bir forvet şart. Geçen sene bunun sıkıntısı çok çekildi. Hatırlayın bir İsviçre'deki Sion maçını, hatırlayın bir Bordeaux maçını, hatırlayın bir Helsingborg maçını, hatırlayın bir İstanbul'daki Leverkusen maçını... Galatasaray, geçen yıl Avrupa'da çıktığı maçların yarısında sadece forvetlerin akla hayale sığmaz kaçırdıkları goller nedeniyle yenildi, bana göre. Açıkçası bu da bana koyuyor, bir Galatasaray taraftarı olarak. O yüzden bitirici bir forvet şart.

Ümit ve Nonda gol atma dışında da yetenekleri olan futbolcular, o özelliklerinden elbet faydalanılacak. Ancak 4-2-3-1 sistemindeki 3 lüde Arda, Lincoln, Kewell, Şaş, Aydın gibi çok yaratıcı isimler olduğu için, bunları tamamlayıcı bir forvet gerekir. Crespo, Oliveira, Suazo'dan birinin gelmesini çok istiyorum ve gelmesini umuyorum.

Kalede de geçen yıl gerek Aykut, gerek Orkun aynı forvetler gibi sıkıntı yaşattı Galatasaray'a, Avrupa'da. Aykut için Helsingborg, Orkun için Leverkusen maçları örneklerini verebiliriz. Ayrıca ligin son haftalarında tam Aykut bu takımın kalesini taşır diyecektim ki Sivas maçındaki oyunu beni ciddi şüpheye düşürdü. Bu kadar sağlam bir kadronun yeteneksiz olmalarından dolayı değil, sadece Avrupa tecrübesi olmamalarından dolayı sıkıntı yaratabilecek kaleci mevkiinden harcanmasını istemem. O yüzden bu bölgeye de 33 yaşına gelmiş, ulusal arenada birçok maça çıkmış Sorensen ilaç olacaktır, kanımca.

Galatasaray yönetiminin bu sene transferdeki başarısı, çalışması ortada. Bu dediklerimin yapılabilme ihtimali var. En azından şu ana kadar gelen isimler bunu gösteriyor. Arkamıza yaslanıp bekleyeceğiz ve sonucu göreceğiz...

Hiç yorum yok: